Fractie CU op werkbezoek bij energiecoöperatie Zonnedorpen

IMG_3032banner.JPGzaterdag 20 april 2024 15:17

secretaris Kees Moolenaar: "Naast het zelf opwekken van energie doen wij meer op het gebied van verduurzaming. Ons streven is om woningen aardgasvrij te maken"

IMG_3004Zaterdagmorgen is de fractie van ChristenUnie Eemsdelta op bezoek geweest bij energiecoöperatie Zonnedorpen. Ze zijn gevestigd aan de Fivelweg 47 in Zijldijk. Vanuit een prachtig gerenoveerd pand -vol energiebesparende snufjes- vinden diverse activiteiten plaats.

Projectleider en secretaris Kees Molenaar: "Naast het zelf opwekken van energie doen wij meer op het gebied van verduurzaming. Wij adviseren bewoners over energiebesparende maatregelen en werken samen met kennisinstituten en bedrijven hoe we energie kunnen opslaan zodat vraag en aanbod beter op elkaar worden afgestemd. Ons streven is om woningen aardgasvrij te maken".
Door middel van een presentatie werden we bijgepraat over de resultaten en de voortgang van een aantal projecten. We kregen praktische invulling te zien van energiebesparende maatregelen. Van eenvoudig -zoals radiatorfolie- tot en met de diverse merken/soorten warmtepompen en de 10Kw thuisbatterij in combinatie met zonnepanelen. Ook een aantal warmtepompen konden we in werking zien.

We kunnen terugkijken op een zeer leerzame ochtend dankzij de professionele aanpak door deze mensen van de Zonnedorpen, waarvoor heel hartelijk dank!
Meer informatie over energiecoöperatie Zonnedorpen vindt u hier.
Deze bijdrage is van Jan van Heerde, fractieassistent ChristenUnie Eemsdelta en ook de fotoreportage in de rechterkantlijn op deze website zijn door hem gemaakt.