Raadsvergadering 18 oktober 2023 Koersdocument Zuidoost en aankoop ING-gebouw

fd.JPGdinsdag 24 oktober 2023 12:24

Het koersdocument Zuidoost geeft helder zicht op wat zich de komende tijd voor gaat doen in dit deel van de gemeente.

Koersdocument Zuidoost.
Een helder overzicht wat ons als fractie veel inzicht biedt. Het is verleidelijk om in detail naar alle ontwikkelingen te kijken en uit te wijden over welke mogelijkheden, valkuilen en uitdagingen we zien. Maar dat is vanavond niet aan de orde. Als fractie van de ChristenUnie zijn we content met dit overzichtelijke document en het heldere afwegingskader. Wij zien dit als een goede opmaat voor als u dit ook breder gaat uitrollen over andere delen van de gemeente.

Aankoop ING gebouw

ing
Wij kunnen ons goed vinden in de aanschaf van het ING gebouw. Wel 2 vragen naar aanleiding van dit punt, mede in relatie tot de bijbehorende begrotingswijziging:

• bij besluit punt 2 stelt u voor en ik citeer: “De bijkomende kosten te dekken uit de jaarrekening 2022 via resultaat bestemming beschikbare middelen eigen middelen”. Is dit niet een heel ingewikkelde manier van formuleren dat deze kosten gedekt worden uit de algemene reserve? Als dat inderdaad het geval is, zullen we dit dan in het vervolg ook zo noemen?
  • In de begrotingswijziging zie ik deze € 460.000 niet terug. Dat zal ermee te maken hebben dat deze kosten in 2024 gemaakt zullen worden, zo is mijn inschatting. is deze inschatting juist? En 2. kunnen we, en die afspraak stond volgens mij al, ervoor zorgen dat de begrotingswijziging aansluit bij voorliggend voorstel? Ook als die over meerdere jaren loopt?

Deze bijdragen zijn van raadslid Gert Drenth en is hier terug te zien en te beluisteren.

231018 6a. Koersdocument concept 1 3 2023.pdf6,7 MBapplication/pdfdownload
231018 7. RVS Aankoop ING gebouw Delfzijl.pdf72,6 kBapplication/pdfdownload